Ανακοινώσεις Επιστροφή

ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΕΛΛΕΙΨΕΙΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΟΥ ΤΟΜΕΑ ΕΚΑΒ ΧΙΟΥ, Δημοσίευση:17-07-2018

ΕΚΑΒ ΤΟΜΕΑΣ ΧΙΟΥ

ΕΛΕΝΑΣ ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ 2

FAX: 22710-44311

ΤΗΛ: 22713-50102, 22710-44302-6

 

Ημερομηνία: 10/7/2018

 

                       

ΠΡΟΣ: Πρόεδρο ΕΚΑΒ

ΚΟΙΝ: Δ/ντρια Παραρτημάτων κα Κωτούλα Χαρίκλεια

          Σωματείο Εργαζομένων ΕΚΑΒ

 

 

ΘΕΜΑ: Προβλήματα και ελλείψεις λειτουργίας του Τομέα ΕΚΑΒ Χίου

 

Κύριε Πρόεδρε,

Σε προγενέστερο έγγραφό μας το Μάιο του 2017 σας είχαμε αναφέρει τα κυριότερα προβλήματα του Τομέα μας τα οποία στο σύνολό τους συνεχίζουν να μας απασχολούν.

Α. Ήταν αναγκαία και ευχάριστη η παρουσία πέντε (5) πιστοποιημένων διασωστών με σύμβαση από τον ΝΟΕ του 2017 έως και σήμερα ώστε το νησί να καλύπτεται σε όλες τις βάρδιες από δυο ασθενοφόρα.

Αυτό όμως δεν μπορεί να συμβεί από τον Αύγουστο και μετά.

  • Η μία μετάθεση
  • Ο ξαφνικός θάνατος του πολύ αγαπητού συναδέλφου μας Κου Τσουκάρη Α.
  • Η απουσία ενός συναδέλφου για δύο έτη
  • Οι δυο εννεάμηνες άδειες πατρότητας που επίκειται να πάρουν δυο συνάδελφοι
  • Η επικείμενη αίτηση συνταξιοδότησης από έναν ακόμα συνάδελφο (το επόμενο έτος)
  • Η μη ανανέωση ενός διασώστη  (ΚΕΛΠΝΟ), καθώς και η πιθανή μη περαιτέρω ανανέωση των υπόλοιπων συμβασιούχων του ΚΕΛΠΝΟ μετά τον Αύγουστο.

μειώνουν κατ’ εξακολούθηση τη δύναμη του  Τομέα από Εικοσιτρείς (23) σε δεκαεπτά (17) και μέχρι δεκατέσσερις (14) διασώστες.

Αυτό καθιστά αδύνατη τη στελέχωση του τομέα με δυο ασθενοφόρα ανά βάρδια τείνοντας να φτάσει στο ένα ασθενοφόρο ανά βάρδια, γεγονός που ελλοχεύει πάρα πολλούς κινδύνους για την υγεία των πολιτών του νησιού, το κύρος του Τομέα και του ΕΚΑΒ συνολικότερα.

 

Β. Το προσφυγικό παραμένει σαν πρόβλημα λόγω της μειωμένης ασφάλειας που παρέχεται στους διασώστες κατά την είσοδό τους στους καταυλισμούς κυρίως κατά τις νυκτερινές ώρες και τη μη ύπαρξη όλο το 24ώρο Ιατρικού Προσωπικού.

Το ιατρικό προσωπικό (ΜΚΟ, εθελοντές …) που καλύπτει τους καταυλισμούς τις απογευματινές και νυχτερινές ώρες και τις αργίες, τις περισσότερες φορές, αν όχι όλες, δεν ειδοποιείται εξαρχής, από τα όργανα ασφαλείας ή δεν πηγαίνει να ελέγξει τα περιστατικά και αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να καλείται  το ΕΚΑΒ, τις περισσότερες φορές άσκοπα, δημιουργώντας κινδύνους για οτιδήποτε άλλο προκύψει στο νησί, εκείνη τη χρονική στιγμή.

Γ. Ευχάριστη και αναγκαία θα χαρακτηρίζαμε την παράδοση στον Τομέα μας του ΚΗΗ – 9777 νέου ασθενοφόρου.

Αναγκαία κυρίως μετά την προ 12μηνου ακινησία της κινητής μονάδας (ΚΗΙ-9997 χωρίς ακόμα να επισκευαστεί) και επίκειται παράταση, καθώς και τη σοβαρή παρουσία προβλημάτων στον κινητήρα (υπερβολική κατανάλωση λαδιών) του ΚΗΗ – 1301 ασθενοφόρου.

Λαμβάνοντας υπόψιν και την κατά καιρούς παραχώρηση στο Κ.Υ. Πυργίου ασθενοφόρων του Τομέα μας το πρόβλημα της έλλειψης ασθενοφόρων αρχίζει πάλι και έρχεται στο προσκήνιο.

Θα πρέπει να επισημάνουμε δυο ακόμα γεγονότα:

α) της μη έγκαιρης αναπλήρωσης τόσο των αναλώσιμων υλικών των ασθενοφόρων (pats, γάντια, βιβλία συμβάντων, οξυμέτρων κ.λ.π.) παρότι γίνεται και ετήσιος προγραμματισμός κάλυψης αναγκών αλλά και σε τακτά χρονικά διαστήματα, όποτε υπάρχουν ελλείψεις.

β) τη μη γρήγορη αναπλήρωση ανταλλακτικών και λαδιών των ασθενοφόρων. Αυτά δυσκολεύουν τη σωστή διαχείριση των περιστατικών και την εξυπηρέτησή τους, είτε λόγω μη ύπαρξης υλικών, είτε μη κίνησης ασθενοφόρων.

 

Δ. Το στεγαστικό είναι ένα πρόβλημα που με την πάροδο του χρόνου γίνεται εντονότερο. Έχει να κάνει με το χώρο αναμονής κατά την εργασία μας συνάθροισης μας και εκτέλεσης των καθηκόντων μας.

Δ1. Πολλές φορές γινόμαστε στόχος πολιτών (χώρος νοσοκομείου) για εργασίες που δεν είναι στα καθήκοντά μας ή για εργασίες που ενδείκνυται να γίνουν σε άλλη χρονική στιγμή και αυτό δεν αρέσει. Ακολουθούμενοι εμείς τους κανόνες και τους εγκυκλίους του ΕΚΑΒ η ρήξη πλέον με ιατρούς του νοσοκομείου είναι συχνή επειδή δεν εξυπηρετούμε τα περιστατικά τους όπως αυτοί επιθυμούν.

Δ2. Ο χώρος είναι μη ανακαινισμένος, δεν υπάρχει ξεχωριστό καθιστικό, δεν υπάρχουν νέα κλιματιστικά χωρίς προβλήματα, δεν υπάρχουν επαρκείς φωριαμοί και σε αριθμό αλλά και σε διαστάσεις, δεν υπάρχει εξωτερική γραμμή τηλεφώνου αλλά και internet και δεν υπάρχει αποθήκη για αποθήκευση εργαλείων, αναλώσιμων, ανταλλακτικών και άλλων υλικών.

 

Ε. Τέλος το Τηλεφωνικό Κέντρο δεν είναι αναγκαίο μόνο για την καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών και του Τομέα λόγω εμπειρίας και εξειδίκευσης των διασωστών του ΕΚΑΒ, αλλά μπορεί να καλύψει και άλλου είδους ανάγκες των πληρωμάτων, όπως ηλικιακές, ελαφράς ασθένειας, μη πολύ σοβαρών μυοσκελετικών τραυματισμών κ.λ.π. χωρίς την απουσία τους από την εργασία στον Τομέα.

 

ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΑΥΤΟΥΣ ΖΗΤΟΥΜΕ

Την ανανέωση αορίστου χρόνου πολλών ετών των διασωστών που ήδη εργάζονται στον Τομέα με σύμβαση από το ΚΕΛΠΝΟ, την κάλυψη της οργανικής θέσης της μετατιθέμενου στη Θεσσαλονίκη κα Ταχτσίδου και την σταδιακή κάλυψη των κενών οργανικών θέσεων, πέραν των 25, που καθορίζονται από το ΕΚΑΒ για τον Τομέα, από απόφοιτους της σχολής ΕΚΑΒ, ως μόνιμο προσωπικό, μέσω ΑΣΕΠ.

Α) τη δημιουργία χώρων εξέτασης, παραμονής και διακομιδής ασθενών έξω από το χώρο φύλαξης των προσφύγων καθώς πάντα το ασθενοφόρο περνάει μέσα από χώρους όπου οι πρόσφυγες κινούνται και συναθροίζονται χωρίς «περιορισμούς»

Β) τη προσπάθεια συνεννόησης του ΕΚΑΒ με άλλους φορείς π.χ. Ιατρικό Σύλλογο, για Ιατρική κάλυψη όλο το 24ωρο των προσφυγικών καταυλισμών και να ληφθούν αποφάσεις των εμπλεκομένων φορέων (ΕΚΑΒ, Δ/νσης ΒΙΑΛ, Αστυνομία, Υπουργείο κ.λ.π.) ώστε οι ΜΚΟ που δρουν με σύμβαση ή εθελοντικά και παρέχουν ιατρική εξέταση και φροντίδα να εξετάζουν πρώτοι αυτοί τα περιστατικά, να καλείται κατόπιν το ΕΚΑΒ, να δίνεται η απαραίτητη ιατρική γνωμάτευση και να μεταφέρονται κατόπιν οι ασθενείς στο νοσοκομείο. Αν κάτι από τα παραπάνω δεν ισχύει η μετακίνηση του ασθενοφόρου μπορεί να είναι άσκοπη έως και επικίνδυνη.

Να επισκευαστούν άμεσα: α) πρωτίστως η ΚΗΙ – 9997 κινητή μονάδα, η οποία βρίσκεται σε ακινησία εδώ και 12 μήνες, όχημα απολύτως απαραίτητο για τη σωστή λειτουργία του Τομέα και β) Το ΚΗΗ – 1301 ασθενοφόρο το οποίο «καίει λάδια».

Να βρεθεί φόρμουλα, ώστε ο ετήσιος προγραμματισμός που γίνεται για αναλώσιμα και όχι μόνο υλικά, να διεκπεραιώνεται γρήγορα και κατά το 100%, ώστε ο Τομέας να έχει επάρκεια υλικών καθ’ όλο το εκάστοτε τρέχον έτος. Όσον αφορά τα ανταλλακτικά και τα λάδια των ασθενοφόρων, επείγει η γρηγορότερη παράδοσή τους στον Τομέα για να επισπευτεί η λειτουργία και χρησιμότητα των ασθενοφόρων.

Να ανακαινιστεί ο ήδη υπάρχων χώρος (τοίχοι, φωριαμοί, κλιματιστικά, καθιστικό, κουρτίνες κ.λ.π.) να τοποθετηθεί εξωτερική γραμμή τηλεφώνου, internet και Fax και να εξευρεθεί νέος χώρος (σε αυτό μπορούμε να συμβάλλουμε και εμείς) που να πληροί τις προϋποθέσεις εργασίας και διαβίωσης, σύμφωνα με τις προδιαγραφές του ΕΚΑΒ.

 

Παράλληλα με το νέο χώρο θα ήταν πιο εφικτή και ρεαλιστική η δημιουργία τηλεφωνικού κέντρου 166 και καταγραφικού διαχείρισης κλήσης από διασώστες του Τομέα μας ώστε να εξυπηρετείται και η επικοινωνία με τους πολίτες αλλά και να καλυφθούν οι αναμενόμενες στο μέλλον ανάγκες των υπαλλήλων (υγείας, ηλικιακές κ.λ.π.) χωρίς να λείψει η παρουσία και εργασία τους από τον Τομέα.

 

Ευελπιστούμε στην κατανόησή σας και την ικανοποίηση των αιτημάτων των εργαζομένων του Τομέα μας.

Ευχαριστούμε εκ των προτέρων.

 

Η

Τριμελής Επιτροπή ΕΚΑΒ Χίου

 

Ο Πρόεδρος: Μπακλούς Δημήτριος

Ο Γραμματέας: Κουκούμιαλος Στυλιανός

Το Μέλος: Γιοβανάκης Δημήτριος



Είσοδος Χρήστη
Username
Password
Newsletter
Καταχωρείστε το e-mail σας και μάθετε όλα τα Νέα του σωματείου μας.